tirsdag 16. februar 2010

Luksus


I min New Oxford American Dictionary står det følgende om “luxury”: The state of great comfort and extravagant living.


De siste dagene kan beskrives som luksus. Noen netter på hotell, flereretters middager, på restaurant flere ganger om dagen... “Sauementaliteten” som oppstår når noen ordner og fikser alt for meg, og jeg bare trenger å følge flokken for å bli oppvartet. Å ikke måtte eller skulle noe som helst, bare nyte, glede meg over livet og opplevelsene, glede meg over de flotte menneskene som nyter sammen med meg. Det er luksus.


Stockholm by night


Plutselig var jeg tilbake i virkeligheten, men likevel ikke helt. Litt luksus i hverdagen er ikke å forakte. En tirsdagslunsj på Bristol, for eksempel. En følelse av å være i en film, i en atmosfære så langt fra kantina på Blindern som man kommer, nesten. Byens høyeste smørbrød, en kanne med deilig svart kaffe, taffelmusikk og dype skinnmøbler. Luksus.


Livet er som en sjokoladeeske. Søtt og godt!



1 kommentar: