tirsdag 25. mai 2010

Selvskap



Det som bare var en skrivefeil i forbifarten, ble til et ord jeg egentlig likte ganske godt. Noen ganger trenger man et ord som beskriver det å være alene uten å være ensom. Gleden ved å tusle en tur, lese en bok, høre på fin musikk eller gå på kafé og kikke på rare mennesker, i sitt eget selvskap, kan være stor.


For mye selvskap er ikke bra. Mange mennesker er veldig ensomme, det skal man ikke glemme. Men noen ganger er det viktig å være alene med tankene, slappe av og kjenne skikkelig godt etter: har jeg det bra? Uansett hva svaret måtte være, så er det viktig å spørre.


Andre ganger skal man ikke kjenne etter noe som helst, bare la tankene fly, leve seg inn i en god historie, eller glemme tid og sted og bare være. Ha en strålende tirsdag - jeg skal i teselvskap!:)


2 kommentarer:

  1. Haha, for et herlig innlegg:D Jeg har vært i selvskap i hele dag, så jeg syns i grunn det skal bli godt å få Christian hjem snart..

    Savner deg, Åste min!

    SvarSlett
  2. Jeg smiler når jeg tenkter på teselvskapet ditt. Kanskje du åpnet skuffen med et forventningsfullt blikk og smattet litt fornøyd da du så kjekspakken. Den ene tåen litt oppå den andre og to hender rundt koppen. Så ble det tomt. Da smilte du nok litt for deg selv og tuslet avgårde igjen. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn å bo med deg... Du gjør meg glad!Jeg burde egentlig betale litt ekstra leie for det hele.

    SvarSlett