fredag 5. november 2010

Her er hovedsakene våre.

Noen ganger kan overgangen fra en nyhetssak til en annen være ufrivillig komisk, litt pussig eller rett og slett upassende. På vei til Blindern i dag hørte jeg på Nyhetsmorgen på P2. Anne Grosvold sa "Vi må bry oss!" om den stakkars mannen som lå død i leiligheten sin i to år. Neste sak: amerikansk overvåkning på norsk jord. Ytterpunkter er uansett ikke bra, vi skal altså verken bry oss for lite eller for mye.

Vel framme på Blindern gikk jeg rett inn på masterstudentenes kjøkken. For en tid tilbake stod det i Universitas at den viktigste jobben under studiene skjer i kantina - vi knytter kontakter. Noen ganger er man så heldig å få både sosiale kontakter og forskning på en gang - i kjøleskapet på kjøkkenet fant jeg diverse melkekartonger som burde vært fjernet for lenge siden, den eldste var fem måneder gammel. Her snakker vi spennende observasjon! Melka var skilt brutalt, til en blank væske og en hvit klump i bunnen. Lukta gjorde meg takknemlig for at nesa stort sett er spart for ekstremene.

Med nesa ned i diverse melkekartonger, gikk tankene til Nyhetsmorgen igjen, og til dem som fant den stakkars mannen som var holdbar til 2008. Enten det gjelder naboen eller kjøleskapet: det er lov å bry seg! Heldigvis er det ikke noe kamera på kjøkkenet ennå. Såvidt jeg vet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar